Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta Świdnik

Logo - Urząd Miasta Świdnik

Informacje ogólne

Imię i Nazwisko Informacje Kadencja Okres Kolejność
Marcin Dmowski Stanowisko:Burmistrz Miasta Świdnik
Telefon:817517603
Email:
Godziny przyjęć:

Prawne podstawy działania:

Wybrany na stanowisko Burmistrza Miasta Świdnik w wyborach bezpośrednich, które odbyły się w dniu 7  i  21 kwietnia 2024 r. (II tura).


Obowiązki:

 

Do zadań i kompetencji Burmistrza w szczególności należy:

  • kierowanie bieżącymi sprawami gminy;
  • reprezentowanie gminy i urzędu na zewnątrz;
  • kierowanie pracą urzędu;
  • powoływanie i odwoływanie Zastępców Burmistrza w drodze zarządzenia;
  • występowanie do rady z wnioskiem w sprawie powołania i odwołania Skarbnika;
  • wykonywanie innych uprawnień zwierzchnika służbowego w odniesieniu do Zastępców Burmistrza, Sekretarza i Skarbnika;
  • zatrudnianie i zwalnianie Sekretarza oraz kierownika Urzędu Stanu Cywilnego i jego zastępców;
  • nawiązywanie, rozwiązywanie i dokonywanie zmian stosunków pracy pracowników urzędu oraz wykonywanie innych uprawnień zwierzchnika służbowego w odniesieniu do pracowników urzędu;
  • zatrudnianie i zwalnianie kierowników jednostek gminnych oraz wykonywanie innych uprawnień zwierzchnika służbowego w odniesieniu do kierowników jednostek gminy;
  • przedkładanie organom nadzoru uchwał rady;
  • wykonywanie zadań szefa obrony cywilnej miasta;
  • nadzorowanie spraw związanych z ochroną porządku i bezpieczeństwa publicznego;
  • nadzorowanie spraw związanych z zarządzaniem kryzysowym;
  • nadzorowanie spraw związanych z ochroną informacji niejawnych;
  • zapewnienie funkcjonowania adekwatnej, skutecznej i efektywnej kontroli zarządczej;
  • nadzorowanie kontroli zewnętrznej;
  • nadzorowanie audytu wewnętrznego;
  • wydawanie zarządzeń wprowadzających w życie inne regulaminy dotyczące działalności urzędu;
  • wydawanie decyzji w sprawach indywidualnych z zakresu administracji publicznej;
  • podejmowanie czynności należących do kompetencji rady w sprawach nie cierpiących zwłoki i wydawanie w tym zakresie przepisów porządkowych w formie zarządzeń;
  • przygotowywanie projektów uchwał rady;
  • określanie sposobu wykonania uchwał rady;
  • gospodarowanie mieniem komunalnym;
  • składanie oświadczeń woli w imieniu miasta w zakresie zarządu mieniem;
  • odpowiedzialność za prawidłową gospodarkę finansową miasta;
  • zarządzanie procesem strategicznego rozwoju miasta;
  • nadzór nad planowaniem i realizacją inwestycji miejskich;
  • nadzór nad opracowaniem projektów programów rozwoju gospodarczego miasta;
  • sprawowanie nadzoru nad gospodarowaniem mieniem gminy w zakresie  spraw realizowanych przez podelgłe i nadzorowane komórki organizacyjne;
  • nadzór nad prowadzeniempublicznych żłobków i klubów dziecięcych, szkół i placówek oświatowo-wychowawczych oraz nad ich działalnością w zakresie wynikającym z obowiązku organu prowadzącego;
  • nadzorowanie spraw dotyczących czynności archiwalnych;
  • udzielanie upoważnień i pełnomocnictw w sprawach należących do kompetencji Burmistrza.

Burmistrz bezpośrednio nadzoruje pracę:

  • Wydziału Zarządzania Oświatą,
  • Biura Bezpieczeństwa i Archiwum Zakładowego,
  • Biura Prawnego,
  • Urzędu Stanu Cywilnego,
  • samodzielnego stanowiska ds. audytu wewnętrznego.
0 2