Kamila Guz
|
Stanowisko:Sekretarz Miasta Telefon:48817517659 Email: Godziny przyjęć:Urząd Miasta Świdnik ul. Stanisława Wyspiańaskiego 27 21-040 Świdnik pok. 413 tel. 81 751 76 59 Obowiązki:
- Sekretarz zapewnia warunki efektywnego funkcjonowania, sprawnego działania i prawidłowego wykonywania zadań urzędu, poprzez współpracę oraz koordynację komunikacji pomiędzy naczelną kadrą kierowniczą oraz komórkami organizacyjnymi i jednostkami podległymi.
- Do podstawowych zadań Sekretarza należy:
- kierowanie bieżącą pracą urzędu w ramach spraw powierzonych do prowadzenia przez Burmistrza;
- sprawowanie nadzoru nad organizacją pracy, przestrzeganiem wewnętrznego porządku pracy;
- nadzór nad prawidłowym wykonywaniem czynności kancelaryjnych, archiwalnych, obiegiem informacji w urzędzie oraz pomiędzy urzędem, Burmistrzem i radą;
- zapewnienie warunków technicznych koniecznych do zachowania tajemnicy państwowej i służbowej;
- nadzór nad obsługą interesantów i załatwianiem indywidualnych spraw mieszkańców;
- nadzór nad prowadzeniem spraw obywatelskich;
- bezpośredni nadzór nad wykonywaniem prac związanych z organizowaniem wyborów do Parlamentu Europejskiego, organów państwowych i samorządowych, referendum ogólnokrajowego i gminnego;
- nadzór nad sprawami dotyczącymi repatriacji obywateli polskiego pochodzenia z terenów części azjatyckiej dawnego ZSRR celem sprowadzenia ich do Polski z zamiarem stałego osiedlenia się na terenie gminy;
- nadzór nad przestrzeganiem wewnętrznych procedur przy załatwianiu spraw w trybie postępowania administracyjnego, petycji, skarg i wniosków obywateli;
- zapewnienie wykonania uchwał rady, interpelacji i wniosków radnych oraz załatwiania skarg i wniosków mieszkańców miasta w zakresie wykonywanych zadań;
- nadzór nad załatwianiem interpelacji, wniosków i zapytań radnych;
- koordynacja wykonania zadań wynikających z uchwał rady i zarządzeń Burmistrza;
- pełnienie nadzoru organizacyjnego nad prawidłową i terminową realizacją uchwał rady, zarządzeń i decyzji Burmistrza;
- zapewnienie wykonywania zarządzeń, wytycznych i poleceń Burmistrza;
- organizowanie uroczystości z udziałem organów miasta;
- nadzór nad działaniem na rzecz rozwoju kultury w mieście, za wyjątkiem spraw zastrzeżonych dla Burmistrza zgodnie z § 34 ust. 1 pkt 9 Regulaminu Organizacyjnego;
- koordynowanie, nadzorowanie i odpowiedzialność za funkcjonowanie podległych komórek organizacyjnych;
- nadzór nad gospodarką mieniem urzędu i środkami budżetowymi przeznaczonymi na pokrycie kosztów jego funkcjonowania w zakresie spraw prowadzonych przez podległe komórki organizacyjne;
- wydawanie decyzji administracyjnych w ramach ustalonego podziału kompetencji;
- składanie oświadczeń woli w imieniu miasta na podstawie upoważnienia Burmistrza;
- współpraca z organami kontrolnymi;
- koordynowanie spraw związanych z nadzorem właścicielskim i współpracą ze spółkami, w których gmina jest wyłącznym właścicielem lub posiada w nich udziały bądź akcje;
- nadzór nad opracowaniem projektów przepisów wewnętrznych wydawanych przez kierownika jednostki dotyczących zadań, które zostały powierzone funkcji Sekretarza i podległych mu komórek organizacyjnych, przy zachowaniu dbałości o ich późniejszą aktualizację;
- analizowanie, ocena i ewentualne dokonywanie korekt projektów budżetu opracowanych przez pracowników podległych komórek organizacyjnych;
- nadzór nad realizacją budżetu podległych komórek organizacyjnych wraz z kontrolą dokonywanych wydatków;
- zapewnienie wykonywania kontroli zarządczej w podległych komórkach organizacyjnych poprzez przedstawianie Burmistrzowi do akceptacji działań niezbędnych dla zapewnienia realizacji celów i zadań w sposób zgodny z prawem, efektywny, oszczędny i terminowy;
- w celu realizacji swoich zadań Sekretarz uprawniony jest do wnioskowania w sprawach zatrudniania, zwalniania, nagradzania, karania, awansowania, przenoszenia, ustalania płac pracowników podległych komórek organizacyjnych urzędu;
- wykonywanie czynności z zakresu prawa pracy wobec Burmistrza za wyjątkiem nawiązania, rozwiązania stosunku pracy oraz ustalenia wysokości wynagrodzenia;
- pełnienie zastępstwa podczas nieobecności Burmistrza w zakresie spraw należących do kompetencji Burmistrza, w tym wykonywania czynności z zakresu prawa pracy wobec pracowników urzędu (za wyjątkiem nawiązywania, rozwiązywania stosunku pracy oraz zmiany warunków zatrudnienia) na podstawie udzielonego upoważnienia Burmistrza;
- potwierdzanie (uwierzytelnianie) dokumentów „za zgodność z oryginałem” ;
- wykonywanie innych zadań przewidzianych przepisami prawa oraz zadań wynikających z poleceń lub upoważnień Burmistrza.
Sekretarz bezpośrednio nadzoruje pracę:
- Wydziału Organizacyjno-Samorządowego;
- Wydziału Obsługi Klienta;
- Biura Burmistrza Miasta;
- Biura Kadr;
- Referatu Informatycznego;
- samodzielnego stanowiska ds. ochrony danych osobowych w urzędzie i gminnych jednostkach organizacyjnych.
|
0 |
|
1 |