Deklaracja dostępności
1. Wstęp oraz nazwa podmiotu publicznego
Urząd Miasta Świdnik (ul. Stanisława Wyspiańskiego 27, 21-040 Świdnik, tel: 81 751 76 09, fax: 81 751 76 08, email: urzad@e-swidnik.pl), zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej: Biuletyn Informacji Publicznej - Urząd Miasta Świdnik.
2. Data publikacji i aktualizacji
Data publikacji strony internetowej: .
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2020-09-21.
3. Dane kontaktowe
W przypadku utrudnień w dostępności strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Referat Informatyczny UM Świdnik, e-mail: info@e-swidnik.pl. Można także zadzwonić na numer telefonu +48 81 751 76 80. Tą samą drogą można złożyć wniosek o udostępnienie informacji niedostępnej oraz skargę na niewystarczające zapewnienie dostępności.
4. Status pod względem zgodności z ustawą
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności wymienionych poniżej:
- na stronie internetowej znajdują się pliki multimedialne nieprzystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych (np. transmisje Sesji Rady Miasta Świdnik). Multimedia mogą nie posiadać napisów dla osób niedowidzących.;
- na stronie znajduje się wiele plików do pobrania. Nie wszystkie pliki są w pełni dostępne. Może w nich brakować nagłówków lub opisów alternatywnych do zdjęć, tabel, wykresów i grafik. Część dokumentów umieszczona jest w formie skanów;
Ułatwienia na stronie podmiotowej BIP:
- podwyższony kontrast (kontrastowe tło, elementy graficzne, wyszczególnione elementy nawigacyjne zawierające wyraźny focus w postaci ramki widocznej w trakcie nawigacji za pomocą klawiatury),
- możliwość powiększenia/pomniejszania wielkości tekstu na stronie,
- uporządkowana przejrzysta mapa strony,
- artykuły, sekcje zawierają nagłówki ułatwiające nawigację za pomocą klawiatury,
- treść artykułów, publikacji dostępna jest z poziomu menu uporządkowanego w postaci hierarchicznej listy, w której każdy element jest aktywnym odnośnikiem do opisywanej pozycji menu, menu dostępne również za pomocą skrótów klawiaturowych,
- strona internetowa dostosowana do łatwego powiększania z poziomu menu przeglądarki.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Ułatwienia na stronie podmiotowej BIP:
- podwyższony kontrast (kontrastowe tło, elementy graficzne, wyszczególnione elementy nawigacyjne zawierające wyraźny focus w postaci ramki widocznej w trakcie nawigacji za pomocą klawiatury),
- możliwość powiększenia/pomniejszania wielkości tekstu na stronie,
- uporządkowana przejrzysta mapa strony,
- artykuły, sekcje zawierają nagłówki ułatwiające nawigację za pomocą klawiatury,
- treść artykułów, publikacji dostępna jest z poziomu menu uporządkowanego w postaci hierarchicznej listy, w której każdy element jest aktywnym odnośnikiem do opisywanej pozycji menu, menu dostępne również za pomocą skrótów klawiaturowych,
- strona internetowa dostosowana do łatwego powiększania z poziomu menu przeglądarki.
5. Data sporządzenia Deklaracji Dostępności oraz metoda przygotowania
Oświadczenie sporządzono dnia: 2020-09-23. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
6. Informacje na temat procedury
Informacje na temat procedury
Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich. Strona internetowa Rzecznika Praw Obywatelskich.
Skróty klawiaturowe
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
Główne skróty klawiaturowe dotyczące poruszania się po strony internetowej:
- Tab - przeniesienie do kolejnego elementu na stronie
- Shift + Tab - przeniesienie do poprzedniego elementu na stronie
- PgUp przewinięcie strony w górę
- PgDn - przewinięcie strony w dół
- Ctrl + "+" - powiększenie całej zawartości strony
- Ctrl + "-" - pomniejszenie całej zawartości strony
- Ctrl + "0" - przywrócenie normalnego rozmiaru całej zawartości strony
- Home - przejście na górę strony
- End - przejście na dół strony
7. Skróty klawiaturowe
Wykorzystanie skrótów klawiaturowych ułatwia korzystanie z serwisu. Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.8. Dostępność architektoniczna
Miejsca parkingowe znajdują się po wschodniej sytronie burynku Urzędu oraz przed głównym wejściem do budynku (miejsca dla niepełnosprawnych ).
Godziny pracy:
poniedziałek - od 07:30 do 15:30
wtorek - od 07:30 do 15:30
środa - od 07:30 do 15:30
czwartek - od 09:00 do 17:00
piątek - od 07:00 do 15:00
9. Obsługa osób z niepełnosprawnościami
Obsługa osób niepełnosprawnych w Urzędzie Miasta Świdnik
Od 1 kwietnia 2012 r., czyli z dniem wejścia w życie ustawy z dniem 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. Z 2011 r. Nr 209, poz. 1243), osoba doświadczająca trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się (zwana dalej osobą uprawnioną) ma prawo do:
- skorzystania z usług tłumacza języka migowego,
- załatwienia sprawy przy pomocy osoby przybranej,
- kontaktu z urzędem za pośrednictwem narzędzi współczesnej komunikacji,
Na podstawie art. 9 ustawy informuję, że w celu skorzystania przez osoby zainteresowane z pomocy tłumacza języka migowego PJM, SJM, SKOGN przy załatwieniu spraw w Urzędzie Miasta Świdnik, prosimy o:
-
kontakt SMS pod nr 693 602 022
-
poprzez inna osobę, telefonicznie pod nr 81 751 76 09
-
fax pod nr 81 751 76 08
-
przesłanie e-maila na adres: urzad@e-swidnik.pl
Zgodnie z art. 12 ust. 1 ustawy, osoby zainteresowane pomocą tłumacza powinny zgłosić chęć skorzystania ze świadczenia ze wskazaniem wybranej metody komunikowania się w sposób określony powyżej, co najmniej 3 dni robocze przed tym zdarzeniem, z wyłączeniem sytuacji nagłych.
Wcześniejsze wskazanie sprawy, ułatwi i przyspieszy jej załatwienie.
10. Informacje dodatkowe
Urząd Miasta Świdnik nie posiada aplikacji mobilnej.